Množstvo
Spolu
Ponuka internetových stavebnín
Overené našimi zákazníkmi
I.Základné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané:
Predávajúcim (Obchodníkom) : TERRA TRADING, s.r.o.,
IČO: 36 485 977
DIČ:2020020772
IČ DPH: SK2020020772
so sídlom: Hraničná 8/667, 058 01 Poprad
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka číslo 14164/P.
kontaktné údaje:
email : obchod@vasestavebniny.sk
telefón: 0903904048
internetová adresa: www.vasestavebniny.sk
(ďalej len "predávajúci" alebo „obchodník“ pre podmienky len spotrebiteľskej zmluvy)
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 051/772 15 97
fax č. 051/772 15 96
2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho (obchodníka, vo vzťahu k spotrebiteľovi podľa zákona 108/2024 Z.z.) na jednej strane a kupujúceho (podnikateľa alebo spotrebiteľa) na strane druhej. Kupujúci realizáciou objednávky akceptuje tieto VOP predávajúceho pre úpravu vzájomných práv a povinností strán vo vzťahu vyplývajúcom z predaja tovaru z ponuky internetového obchodu. Zmluvné vzťahy sa uzatvárajú v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.
Ak je na strane kupujúceho v zmluvnom vzťahu spotrebiteľ (ďalej len: „kupujúci“), riadia sa všetky právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení a zákonom č.108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
Ak je na strane kupujúceho v zmluvnom vzťahu podnikateľ v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len: „kupujúci“), riadia sa všetky právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č.513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
Nakupovanie v tomto obchode je prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného na internetové adrese www.vasestavebniny.sk (ďalej je „internetový obchod“).
K predaju dochádza len na území Slovenskej republiky.
3.Vymedzenie niektorých pojmov pre účely týchto obchodných podmienok
3.1. Zmluva uzavretá na diaľku a zmluva uzavretá mimo prevádzkových priestorov obchodníka (§ 14 zákona 108/2024 Z.z.)
(1) Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
(2) Zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom
a) uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka,
b) na ktorej uzavretie dal návrh spotrebiteľ obchodníkovi na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka,
c) uzavretá v prevádzkových priestoroch obchodníka alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení spotrebiteľa obchodníkom na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka, alebo
d) uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
3.2. Vymedzenie niektorých pojmov pre účely týchto obchodných podmienok podľa § 2 zákona 108/2024 Z.z.
a) Tovar akákoľvek hmotná hnuteľná vec (§ 2 písm.a zákona 108/2024 Z.z.)
b) trvanlivým médiom (§ 2 písm.f zákona 108/2024 Z.z.) je prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi alebo obchodníkovi uchovávať informácie adresované spotrebiteľovi alebo obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta a pevný disk počítača,
c) Predajnou cenou (§ 2 písm.g odst.1 zákona 108/2024 Z.z.) je konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu, bez dopravy
d) Jednotkovou cenou (§ 2 písm.h zákona 108/2024 Z.z.) konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a ostatných daní za kilogram, liter, meter, meter štvorcový, meter kubický tovaru alebo inú jednotku množstva, ktorá sa často a bežne používa pri predaji tovaru,
e) Obchodnou praktikou (§ 2 písm.j zákona 108/2024 Z.z.) je konanie, opomenutie konania, spôsob správania alebo vyjadrovania, obchodná komunikácia vrátane reklamy a marketingu obchodníka, priamo spojené s propagáciou, ponukou, predajom, dodaním alebo poskytnutím produktu spotrebiteľovi,
3.3. Ostatné pojmy pre účely týchto obchodných podmienok
a) Internetový obchod (e-shop) je internetová aplikácia, dostupná na internete prostredníctvom internetovej adresy www.vasestavebniny.sk , ktorej hlavnou funkcionalitou je zobrazenie, výber a objednávanie tovaru užívateľom internetu, podľa obchodných podmienok,
g) spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára dodávateľ (obchodník) so spotrebiteľom.
h) Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
i) Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
4. Základné práva spotrebiteľa, podľa § 3 Zákona č. 108/2024 Z. z.
4.1. Každý spotrebiteľ má právo
a) na ochranu zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov,
b) na informácie v rozsahu a za podmienok podľa tohto zákona a právne záväzných aktov Európskej únie,
c) na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady produktu,
d) podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa podľa § 26, ak sa domnieva, že boli porušené práva alebo právom chránené záujmy spotrebiteľa,
e) na primerané finančné zadosťučinenie od osoby, ktorá porušila práva spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa, ak spotrebiteľ na súde úspešne uplatní porušenie práva alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa; pri určovaní výšky primeraného finančného zadosťučinenia súd prihliada najmä na povahu, závažnosť, spôsob, rozsah, následky, trvanie a okolnosti porušenia práva spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa.
4.2. Spotrebiteľ nie je povinný vrátiť ani uschovať produkt, ktorý mu obchodník dodal alebo poskytol bez objednávky (ďalej len „nevyžiadané plnenie“). Nečinnosť spotrebiteľa po prijatí nevyžiadaného plnenia nemá za následok vznik povinnosti spotrebiteľa uhradiť cenu alebo iné náklady za nevyžiadané plnenie alebo vznik iných povinností pre spotrebiteľa. Nevyžiadaným plnením je aj ďalšie opakujúce sa plnenie poskytnuté spotrebiteľovi na základe zmluvy, ak spotrebiteľ výslovne o ďalšie plnenie nepožiadal. Opakujúce sa plnenie sa vždy považuje za nevyžiadané, ak obchodník nepreukáže opak.
5. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Iné dojednanie v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
6. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty vo výške 20% a sú bez dopravy. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
2. Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohoto tovaru.
3. V internetovom obchode vašestavebniny.sk sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru v časti INFORMÁCIE O DOPRAVE. Informácia o nákladoch spojených s dodaním tovaru, uvedená v internetovom obchode, platí pre tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s kupujúcim inak. Prípadné zľavy budú v predfaktúre premietnuté priamo do jednotkovej ceny a nebudú už vyčíslené na faktúre ako zľava.
5. Predávajúci neručí za chybne objednaný a chybne prevzatý tovar. Kupujúci je povinný si odkontrólovať dovezený tovar a prevziať iba objednaný tovar a potvrdiť to svojim podpisom na dodacom liste alebo kuriérovi v súlade s objednávkou! Ak kupujúci prevezme iný tovar ako je objednaný, znáša všetky náklady s opätovným zabezpečením objednaného tovaru.
6. Tovar, ktorý sa zákazníkovi zvýšil predávajúci späť neodkupuje.
7. Predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých položiek tovaru.
8. Ak kupujúci umožní podlimitný odber, má právo si účtovať poplatok do výšky 10%.
1. Objednávky, ktoré pošle kupujúci cez internetový obchod Vašestavebniny.sk alebo mailom na adresu obchod@vasestavebniny.sk, sú považované za záväzné. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom, ktorý je ich súčasťou, podmienkami dopravy a s ochranou osobných údajov.
2.Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
3. Objednávka takto odoslaná spotrebiteľom sa považuje z jeho strany za návrh na uzavretie Zmluvy na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Spotrebiteľ zaslaním potvrdenia objednávky s povinnosťou platby zároveň potvrdzuje, že si je vedomý, že v tejto cene nie sú premietnuté prípadné príplatky na dopravu podľa čl.II.3. obchodných podmienok.
4. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
a) pomocou objednávkového formulára, ktorý ponúka internetový obchod
b) na základe objednávky zaslanej mailovou komunikáciou alebo telefonicky bez registrácie, tá musí obsahovať:
e-mailovú adresu kupujúceho, telefonický kontakt pre účely doručenia tovaru, fakturačnú adresu, adresu doručenia, presne špecifikovaný tovar a jeho množstvo a zároveň takto kupujúci prehlasuje, že si prečítal na stránke vašestavebniny.sk obchodné podmienky s reklamačnými podmienkami, príplatky na dopravu, ochranu osobných údajov a v plnom rozsahu s nimi súhlasí.
5. Pri zadávaní objednávky pomocou vytvorenia objednávkového formulára si kupujúci najprv vyberie tovar, počet merných jednotiek tovaru (podľa ponuky na stránke) a vloží si ho do košíka, vyberie si spôsob dopravy (doručenia). Prehlási, že sa oboznámil so Všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom, ochranou osobných údajov. Oboznámi sa s príplatkami na dopravu tovaru podľa jednotlivých výrobcov alebo skladov dodania. Vyberie si spôsob platby.
4. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené prečítať si úplné znenie všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku, informácie o doprave a o ochradne osobných údajov. Má možnosť kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo: POTVRDIŤ OBJEDNÁVKU (s povinnosťou platby). Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim resp. obchodníkom považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom, príplatkami na dopravu a ochranou osobných údajov.
5. Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy.
Ak pri zaslanej objednávke je potrebné doplniť príplatok na dopravu, predávajúci % rozpustí príplatok do ceny tovaru podľa dodávateľa tovaru o hodnotu príslušného príplatku podľa tabuľky v informáciách o doprave. Takto je pripravený návh kúpnej zmluvy a predávajúci ho odošle vo forme predfaktúry na emailovú adresu kupujúceho a zároveň ho správou informuje o povinnosti platby, ČAKÁME NA ÚHRADU BANKOVÝM PREVODOM ALEBO VKLADOM NA NÁŠ ÚČET (Objednávka s povinnosťou platby). Za prijatie návrhu a uzavretie kúpnej zmluvy sa považuje úhrada predfaktúry na účet predávajúceho. Predfaktúra, už bude obsahovať príplatky na dodanie tovaru, s ktorými sa mal možnosť kupujúci oboznámiť pred potvrdením objednávky v časti "informácia o doprave".
Od okamihu uzavretia zmluvy medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti. Predmetom kúpy/predaja podľa Zmluvy sú iba položky tovaru vyslovene uvedené v objednávke/Zmluve, pokiaľ nebolo dohodnuté medzi kupujúcim a predávajúcim inak.
6. Cena príplatku, služby vykládky a rozbaľovania bude rozpustená % v predfaktúre do ceny tovaru.
7. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu alebo spotrebiteľovi na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku vo forme e-mailovej komunikácie. Odsúhlasenie zmeny zapracuje predávajúci resp. obchodník do predfaktúry a odošle ju ako nový návh kúpnej zmluvy. Predávajúci následne zašle kupujúcemu novú predfaktúru a zároveň ho správou informuje o povinnosti platby, ČAKÁME NA ÚHRADU BANKOVÝM PREVODOM ALEBO VKLADOM NA NÁŠ ÚČET (Povinnosť platby). Prijatím platby je zmluva uzavretá.
Od okamihu nového uzavretia zmluvy medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti.
8. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, kým neuhradí platbu na účet predávajúceho. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho alebo elektronickou správou na email predávajúceho, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach.
9. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.
10. Kupujúci, uhradením predfaktúry bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia obchodných podmienok a reklamačný poriadok v znení platnom v deň odoslania objednávky, ceny objednaného tovaru, vrátane možných expedičných a dopravných nákladov, ktoré sú uvedené v časti informácie o doprave, ak nebude v konkrétnom prípade písomne dohodnuté inak (napr. doprava zdarma).
11. V prípade, že sa kupujúci z dôvodu samostatnej CP dohodne s predávajúcim na iných cenách ako sú na internetovej stránke Vašestavebniny.sk, z dôvodu väčších odberov alebo sa dohodne a odoberie objednaný tovar osobne v sídle firmy, kde dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy, nejedná sa o elektronický obchod.
12. Všetky ceny sú platné iba pri objednaní prostredníctvom internetového obchodu a v množstvách podľa možností, ktoré ponúka náš internetový obchod.
13. Kupujúci zabezpečí bezodkladnú úhradu celej sumy, ktorá je uvedená v predfaktúre. Záväzok realizovať dodávku predávajúcemu vzniká v čase pripísania celej sumy za objednaný tovar na účet predávajúceho, firmy TERRA TRADING, s.r.o. Ak nebude pripísaná celá suma do dátumu splatnosti na objednávke, predávajúci nemá povinnosť uskutočniť ani čiastočnú dodávku tovaru a sumu čiastočne uhradenú vráti na účet objednávateľa, ak sa obidve strany nedohodnú písomne inak.
14. Neuhradením predfaktúry v dobe splatnosti bude objednávka/zmluva zrušená.
15. Predávajúci sa uzatvorenou Zmluvou zaväzuje, že kupujúcemu dodá tovar v súlade so špecifikáciou alebo s vlastnosťami obvyklými pre daný druh tovaru podľa špecifikácie v uskutočnenej objednávke/Zmluve, vyhovujúci všetkým normám, predpisom a nariadeniam platným na území SR.
16. Kupujúci prehlasuje, že si parametre jednotlivých výrobkov preštudoval na stránke internetového obchodu Vašestavebniny.sk, prípadne na stránkach výrobcov, aby sa mohol dostatočne presne a bez omylov rozhodnúť o kúpe vybraného tovaru.
1. Vytvorením objednávkového formulára v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho účtu jednoduchšie pri ďalších objednávkach. Zo svojho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
2. Pri registrácii do objednávkového formulára a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
3. Prístup k účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie účtu tretími osobami.
4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie účtu vytvoreného objednávkovým formulárom tretím osobám.
5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, poprípade nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
7. Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.
Zákazník sa zaväzuje nepoškodzovať dobré obchodné meno obchodníka vyplnením nepravdivých informácii v dotazníku a vyhodnocovať obchod až po uskutočnení obchodu po nadobudnutí právoplatnosti kúpnej zmluvy uhradením predfaktúry.
8. Údaje poskytnuté vytvorením objednávkového formulára a informácie z neho predávajúci nepoužíva na marketingové účely ani na informácie o akciách.
1. V prípade ucelených dodávok a paletových odberov zabezpečených prepravnými prostriedkami obstaranými obchodníkom, je dohodnuté ako miesto plnenia sklad alebo stavba kupujúceho alebo spotrebiteľa uvedená v objednávke.
2. Pri dodávkach priamo na stavbu musí byť kupujúcim alebo spotrebiteľom zabezpečená vhodná prístupová komunikácia pre ťažké nákladné automobily, technika (vysokozdvižný vozík o nosnosti min.1,5 tony) alebo osoby na vyloženie tovaru . V opačnom prípade zodpovedá kupujúci alebo spotrebiteľ za vzniknuté škody a hradí dodatočné náklady na poškodenom tovare alebo dopravnom prostriedku, na opätovnom doručení tovaru alebo na stojnom.
3. Pri odbere vlastnou dopravou kupujúceho alebo spotrebiteľa, môžu byť miestom plnenia sklady výrobcov a dodávateľov viď informácie o doprave.
1. Cenu tovaru vrátane príplatkov spojených s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
a) bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho IBAN: SK04 7500 0000 0005 1385 0393 vedený v ČSOB a.s. Poprad
b) vkladom na účet obchodníka v ČSOB, IBAN: SK04 7500 0000 0005 1385 0393
2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené dodaním tovaru v zmluvnej výške. Náklady spojené s dodaním tovaru (príplatky na: dopravu, služby vykládky a rozbaľovania palety) budú rozpustené % v predfaktúre do ceny tovaru.
Ich výšku upravuje samostatná príloha INFORMÁCIA O DOPRAVE. Príplatok na dopravu je možné dohodnúť aj individuálne.
3. V prípade bezhotovostnej platby alebo vkladu na účet predávajúceho, obchodníka je kúpna cena splatná do 7 dní od uzavretia kúpnej zmluvy na základe predfaktúry. Ak v termíne splatnosti nebude predfaktúra uhradená, predávajúci objednávku bude považovať za zrušenú, o čom zašle informáciu mailovou komunikáciou kupujúcemu.
4. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho alebo spotrebiteľa zaplatiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet obchodníka na základe predfaktúry.
5. Obchodník po dodaní tovaru vystaví faktúru - daňový doklad, ktorý odošle kupujúcemu Slovenskou poštou alebo spotrebiteľovi na ním uvedenú mailovú adresu do 15 dní.
6. Tovar je kupujúcemu dodaný:
a) na adresu určenú kupujúcim v objednávke
b) osobným odberom v skladoch zmluvných partnerov
7. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru.
8. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru budú uvedené v predfaktúre pre kupujúceho. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
9. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
10. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
11. Obchodník vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný Slovenskou poštou na adresu kupujúceho alebo e-mailovou poštou na adresu spotrebiteľa.
12. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho alebo spotrebiteľa okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci alebo spotrebiteľ povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
13. Tovar je dodávaný priamo z výrobných závodov a skladov výrobcov na Slovensku i v zahraničí logistikou výrobcu, prípadne zo spoločnosti TERRA TRADING,s.r.o., kuriérskou službou, dopravou alebo iným prepravcom.
14. Dodacia lehota bude potvrdená podľa možností výrobcov jednotlivých produktov v ponuke internetového obchodu, alebo vzájomne dohodnutá a následne potvrdená spotrebiteľovi prostredníctvom e-mailu. Obchodník je povinný objednávku spotrebiteľa splniť a objednaný tovar dodať spotrebiteľovi v lehote do 30 dní od pripísania úhrady na účet. V prípade, že obchodník nevie z objektívnych dôvodov, o čom informuje spotrebiteľa mailom, splniť lehotu 30 dní, spotrebiteľ má možnosť od zmluy odstúpiť po prijatí tejto informácie.
15. Tovar si môžete kupujúci prevziať aj osobne (vlastná doprava) z výrobných závodov a veľkoskladov našich dodávateľov na Slovensku. Kupujúci je povinný si vopred dohodnúť termín odberu. Kupujúci je povinný v objednávke uviesť meno a kontakt osoby, ktorá tovar prevezme a miesto odberu, ktoré ponúka predajca v informáciách o doprave. Pre osobný odber obdrží kupujúci mailom č.predajnej objednávky, adresu odberu a čas odberu.
16. Predávajúci je povinný oznámiť kupujúcemu e-mailom, resp. SMS správou presný deň dodávky najneskôr jeden deň pred jej uskutočnením, ak sa s kupujúcim alebo spotrebiteľom nedohodnú inak.
17. Kupujúci je povinný tovar prevziať v deň, na ktorom sa dohodli s predávajúcim do 1 hodiny od príchodu dopravcu na miesto vykládky.
18. Kupujúci je povinný zabezpečiť na vlastné náklady vykládku tovaru z dopravného prostriedku bez zbytočných prieťahov . Pokiaľ sa tak nestane alebo sa doba vykládky z rôznych dôvodov predĺži nad 1 hodinu, bude obchodník účtovať stojné v rovnakej výške ako ho účtoval z týchto dôvodov prepravca. Ak tovar odmietne zložiť bude tovar odobratý späť a bude kupujúcemu vyúčtovaná plná suma, ktorú dofaktúruje dopravca.
19. Dohodnuté lehoty platia s výnimkou nepredvídaných prekážok, ako sú prípady zásahu vyššej moci.
20. Pri doručovaní objednávky kuriérom je doručenie kupujúcemu možné po prvom neúspešnom doručení zopakovať bez sankčného poplatku za opakované doručenie iba 1x. Každé ďalšie doručenie je za poplatok 20€. Pri doručovaní objednávky výrobcom alebo jeho zmluvným partnerom sa po neúspešnom doručení a neprevzatí tovaru účtuje sankčný poplatok 60€, za ďalšie opakované doručenie.
21. Kupujúci je povinný pri preberaní si tovar skontrolovať a prevziať iba objednané množstvo. V prípade prevzatia väčšieho množstva tovaru alebo iného tovaru ako bolo objednané je povinný kupujúci alebo spotrebiteľ tovar do 7 dní vrátiť alebo po dohode umožniť prevzatie naviac dodaného tovaru. Ak kupujúci tovar nevráti alebo neumožní prevzatie, predávajúci tovar dofaktúruje a kupujúci je povinný faktúru do 7 dní uhradiť. Prípadne po dohodde obchodník dofaktúruje naviac dodaný tovar a kupujúci alebo spotrebiteľ ho do 3 dní uhradí. Pri prevzatí menšieho množstva ako objednaného je predávajúci povinný množstvo podľa objednávky doplniť.
1. Tovar je podľa druhu balený a uložený aj na paletách, ktoré sú v zmysle zákona č.79/2015 Z.z. o odpadoch, opakovane použiteľnými obalmi.
2. Predávajúci je oprávnený účtovať za palety, na ktorých dodáva tovar sumu 18 €/ks s DPH/ paletu WEBER a 24€/ks s DPH/paletu EUR, ku každému paletovému odberu suchých zmesí a pri odbere ostatných výrobkov WEBER nad 1 ks, vedro, balenie doručované kuriérom alebo inou dopravou. Palety kuriér späť nezváža.
3. Kupujúci môže na vlastné náklady palety vrátiť do skladov Weber, ktorý prijíma späť len palety pôvodné a nepoškodené a to len do konca kalendárneho roka, v ktorom boli palety predané. Vrátenie paliet musí byť dokladované kópiou pôvodnej faktúry a dodacím listom, na ktorom je paleta uvedená. Za amortizáciu paliet si Weber účtuje poplatok vo výške 1,80 €/paleta s DPH.
4. Obchodník nevykúpi palety, ktoré budú neočistené, označené náterovými látkami, sprejom (krížiky, značky...) alebo inak zničené:
Sú v stave, kedy viditeľne stratili požadovanú pevnosť a tuhosť
Sú poškodené, zvetrané, majú prehnité dosky alebo je drevo napadnuté škodcami
Sú znečistené a mohli by kontaminovať materiál na nej, ktorý má byť na palete uložený
Majú viaceré značne rozštiepené hranoly a dosky, nemajú potrebný počet hranolov a dosiek
Obsahujú vyčnievajúce klince
Nie sú označené príslušnými symbolmi
5. Obchodník, po potvrdení prevzatia paliet v skladoch Weber zodpovedným pracovníkom, vystaví dobropis vo výške 16,2€/ks s DPH/paletu Weber a 22,20€/ks s DPH/paleu EURO, ktorý uhradí do 30 dní na účet kupujúceho.
6. Obchodník si vyhradzuje právo obmedziť výkup paliet a ich vrátenie v období od 1.12. do 31.1. príslušných kalendárnych rokov.
1. Za skladovanie tovarov po ich prevzatí zodpovedá kupujúci. Uskladnenie zabezpečí podľa pokynov uvedených v technických listoch jednotlivých výrobkov, resp. na obale výrobkov.
2. V prípade suchých maltových, omietkových a lepiacich zmesí treba bezpodmienečne zabezpečiť, aby pri zmenách vonkajšej teploty neprišlo najmä v zimnom období k poškodeniu materiálu kondenzovanou vzdušnou vlhkosťou.
3. Kupujúci preberá plnú zodpovednosť za škody a vady vzniknuté na tovare spôsobené nesprávnym skladovaním a manipuláciou.
1. Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa tohto reklamačného poriadku. Podľa § 618 Občianskeho zákonníka: "Predaná vec má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva."
Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento Reklamačný poriadok a Obchodné podmienky Predávajúceho.
3. Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar, ktorý je predmetom uzavretej zmluvy prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho (Obchodníka).
4. Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu spolu so záručným listom alebo dokladom o kúpe.
5. Reklamácie vybavuje predávajúci v pracovných dňoch a to osobne, telefonicky, alebo písomne.
5.1.
Vytknutie vady podľa § 622 Občianskeho zákonníka
(1) Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
(2) Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
(3) Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
(4) Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2.
(5) Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho.
5.2. Upresnenie k bodu 5.1.
Reklamovaný tovar je potrebné doručíť do skladu odkiaľ bol pre predajcu (obchodníka) tovar expedovaný ku kupujúcemu (spotrebiteľovi), prípadne po dohode na adresu Hraničná 8/667 058 01 Poprad, ak obchodník alebo určená osoba neurčí inak (napr. dopraviť tovar určenej osobe). Spolu s tovarom je potrebné doručiť kópiou platného dokladu o zakúpení, dodací list a vyplnený formulár na uplatnenie reklamácie. Podobu formulára určí Predávajúci (Obchodník) a jeho vzor umiestni na svojej internetovej stránke. Reklamačný formulár je možné stiahnuť TU (kliknutím sa zobrazí reklamačný formulár).
Kupiújúci (Spotrebiteľ) má možnosť reklamáciu uplatniť aj mailom.
Kupujúci (Spotrebiteľ) je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť Predávajúcemu (Obchodníkovi), začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie
b) doručenie reklamovaného tovaru,
c) doručenie dokladu o kúpe a dodacieho listu.
Pokiaľ kupujúci (spotrebiteľ) zásielku doručuje poštou, Obchodník odporúča zásielku s tovarom poistiť. Tovar zaslaný na dobierku Predávajúci (Obchodník) nepreberá. Predávajúci (Obchodník) odporúča tovar vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu. Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
6. Odstránenie vady podľa § 623 Občianskeho zákonníka
(1) Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
(2) Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 1 druhej vety.
(3) Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote (§ 507 ods. 1) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
(4) Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo osobe podľa § 622 ods. 5. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
(5) Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
(6) Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
(7) Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
(8) Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619.
7. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu (spotrebiteľovi) potvrdenie o uplatnení reklamácie vady tovaru vo forme emailovej správy alebo v inej písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť vady tovaru. Predávajúci (Obchodník) je povinný poučiť kupujúceho (spotrebiteľa) o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci (Obchodník) je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu (spotrebiteľovi) ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci (spotrebiteľ) má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
8. Na základe rozhodnutia kupujúceho (spotrebiteľa), ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je Predávajúci (obchodník) alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona (odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie) ihneď, v zložitejších prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci (spotrebiteľ) právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje Obchodník spotrebiteľa formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (napr. emailovou správou alebo doporučeným listom) a zároveň bude spotrebiteľovi spolu s tovarom doručený reklamačný protokol. Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže Obchodník vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia (ďalej len "odborné posúdenie tovaru"). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže Obchodník od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru. Obchodník je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
9. Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a Obchodník ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak spotrebiteľ tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Obchodník bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť Obchodníka za reklamovanú chybu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Obchodník je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
10. Nárok na uplatnenie záruky u Obchodníka spotrebiteľom nevzniká najmä:
a) nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu a príslušenstva tovaru,
b) uplynutím záručnej doby tovaru,
c) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným spotrebiteľom,
d) používaním tovaru v podmienkach v rozpore s návodom na použitie tovaru,
e) neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
f) neodborným zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,
g) bežným opotrebením tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru.
11. Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie kupujúcom určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
12. Obchodník je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu a spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu alebo spotrebiteľovi ihneď. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci a spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. Obchodník je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
13. Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim a spotrebiteľom. V zmysle ust. § 599 Občianskeho zákonníka, "Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vadu vytkol u predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia veci. Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zaniknú".
14. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci a spotrebiteľ nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
15. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. Kupujúci a spotrebiteľ v takomto prípade obdrží doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar.
16. Záručné opravy, ak vznikol nárok na uplatnenie záruky, sú bezplatné.
17. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci a spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
18. Kupujúci a spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti. Obchodník môže vybaviť reklamáciu týmto spôsobom len ak mu tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
19. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu a spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
20. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci a spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo prislúcha kupujúcemu a spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci a spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
21. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci a spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
22. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby a vady popísané kupujúcim alebo spotrebiteľom v reklamačnom formulári na uplatnenie reklamácie.
23. Ak Obchodník vybaví reklamáciu odôvodneným zamietnutím reklamácie, a kupujúci alebo spotrebiteľ sa domnieva, že chyba tovaru stále existuje a nebola odstránená, môže si kupujúci a spotrebiteľ uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu.
24. Výmena tovaru za iný v prípade, že kupujúcemu a spotrebiteľovi nevyhovuje veľkosť, tvar, typ a pod., nie je možná.
25. Kupujúci berie na vedomie, že za účelom vybavenia reklamácie je nevyhnutné, aby predávajúci spracúval jeho osobné údaje uvedené v reklamačnom protokole vrátane spôsobu vybavenia reklamácie. Informácie o ochrane osobných údajov sú obsiahnuté v Zásadách spracovania osobných údajov dostupných na webovej stránke www.vasestavebniny.sk v časti ochrana osobných údajov.
1. Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy § 19 ods. 1 zákona 108/2024 Z.z., podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa prílohy č.3 zákona 108/2024 Z.z., poučenie nájete TU (kliknutím sa zobrazí poučenie).
2. Obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 zákona 108/2024 Z.z., vzorový formulár nájdete TU (kliknutím sa zobrazí vzorový formulár)..
3. Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 zákona 108/2024 Z.z.
(1) Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 až 3 okrem zmluvy, ktorej predmetom je
a) poskytnutie služby, ak
1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
(2) Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 písm. b), ods. 2 písm. b) a ods. 3, ak spotrebiteľ a obchodník uzavreli zmluvu podľa odseku 1 písm. a) až c) alebo písm. e) na predajnej akcii alebo pri nevyžiadanej návšteve.
(3) Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.
4.Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka § 20 zákona 108/2024 Z.z.
(1) Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do
a) 14 dní odo dňa
1. prevzatia tovaru spotrebiteľom podľa odseku 4,
2. uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,
3. uzavretia zmluvy o dodávaní vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a zmluvy o dodávke a odbere tepla,
4. uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči,
b) 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.
(2) Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do
a) 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 1 písm. a), alebo
b) 30 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 1 písm. b).
(3) Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) ani podľa odseku 2, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa odseku 1.
(4) Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
(5) Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
(6) Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2.
(7) Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa odsekov 1 až 3 sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.
(8) Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi podľa § 5 ods. 1 písm. b) alebo § 15 ods. 1 písm. a) až c), alebo na inú adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania obchodníkovi na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať obchodníkovi z dôvodov podľa osobitného predpisu.68)
(9) Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
(10) Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.
(11) Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
(12) Doplnkovou zmluvou podľa odseku 11 sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.
(13) Obchodník alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa odseku 11 požadovať od spotrebiteľa len úhradu nákladov podľa § 21 ods. 3 a 5 a § 22 ods. 3.
(14) Odsekom 11 nie je dotknutá zmluva o viazanom spotrebiteľskom úvere.
(15) Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
5. Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 21 zákona 108/2024 Z.z.
(1) Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
(2) Spotrebiteľ je oprávnený odoprieť vrátenie tovaru, ktorý nadobudol na základe zmluvy uzavretej pri nevyžiadanej návšteve, na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou, kým obchodník spotrebiteľovi vráti zaplatenú cenu.
(3) Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g).
(4) Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f).
(5) Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ podľa § 19 ods. 1 odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c). Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.
(6) Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 nevznikajú okrem povinností podľa odsekov 1, 3 až 5 a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa § 22 ods. 3 žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
6.Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku
(1) Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
(2) Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa odseku 1 v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
(3) Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
(4) Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za
a) poskytnutie služby, dodanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo za dodanie tepla počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa § 20 ods. 1 až 3 bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak
1. obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h), alebo
2. spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo dodávania vody alebo tepla podľa § 17 ods. 10 písm. c),
b) úplné alebo čiastočné dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
1. spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu podľa § 17 ods. 10 písm. c),
2. spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
3. obchodník neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b).
(5) Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
(6) Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
(7) Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa odseku 1, ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou.
(8) Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa § 19 ods. 1, sa zakazuje.
(9) Na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je digitálny obsah alebo digitálna služba, sa vzťahuje § 852m ods. 3, 5 až 8 Občianskeho zákonníka.
7. Právnická osoba, ak bol tovar dodaný v zmysle objednávky a prevzatý bez chýb a v správnom množstve nemôže od zmluvy odstúpiť.
1. Obchodník sa zaväzuje nevykonávať pri svojej spotrebiteľskej zmluve a akejkoľvek obchodnej činnosti žiadne nekalé obchodné praktiky, ktoré sa za nekalé považujú v zmysle § 9 zákona 108/2024 Z.z. a to:
(1) Obchodná praktika sa považuje za nekalú, ak
a) je v rozpore s požiadavkami odbornej starostlivosti a
b) vo vzťahu k produktu podstatne narušuje alebo môže podstatne narušiť ekonomické správanie priemerného spotrebiteľa, ku ktorému sa obchodná praktika dostane, alebo ktorému je adresovaná, alebo priemerného člena skupiny spotrebiteľov, ak je obchodná praktika orientovaná na určitú skupinu spotrebiteľov.
(2) Obchodná praktika, ktorá môže podstatne narušiť ekonomické správanie skupiny spotrebiteľov, ktorí sú obchodnou praktikou alebo produktom osobitne zraniteľní z dôvodu nedostatku ich telesných alebo duševných schopností, ich veku alebo dôverčivosti, spôsobom, ktorý môže obchodník rozumne predpokladať, sa posudzuje z pohľadu priemerného člena tejto skupiny; tým nie je dotknutá bežná a oprávnená reklamná praktika, akou je zveličujúce vyhlásenie alebo vyhlásenie, ktoré nie je mienené doslovne.
(3) Podstatným narušením ekonomického správania spotrebiteľa sa rozumie využitie obchodnej praktiky na značné obmedzenie schopnosti spotrebiteľa urobiť informované rozhodnutie, v dôsledku ktorého spotrebiteľ urobí rozhodnutie o obchodnej transakcii, ktoré by inak neurobil.
(4) Rozhodnutím o obchodnej transakcii sa rozumie akékoľvek rozhodnutie spotrebiteľa o tom, či, ako a za akých podmienok produkt kúpi, zaplatí zaň vcelku alebo po častiach, ponechá si ho alebo s ním bude ďalej nakladať, alebo si uplatní právo zo zmluvy bez ohľadu na to, či sa spotrebiteľ rozhodne konať alebo zdržať sa konania.
(5) Za nekalú obchodnú praktiku sa považuje najmä klamlivé konanie, klamlivé opomenutie konania a agresívna obchodná praktika. Zoznam obchodných praktík, ktoré sa vždy považujú za nekalé, je uvedený v prílohe č. 1, ktorý nájete TU.
(6) Nekalé obchodné praktiky sú zakázané pred, počas aj po vykonaní obchodnej transakcie. Používanie nekalých obchodných praktík sa zakazuje aj v súvislosti s plnením záväzku spotrebiteľa vrátane vymáhania pohľadávky vyplývajúcej zo zmluvy.
(7) Spotrebiteľ, ktorý bol priamo dotknutý nekalou obchodnou praktikou obchodníka, má podľa povahy nekalej obchodnej praktiky právo
a) na bezplatnú nápravu, najmä právo na opravu produktu, výmenu produktu alebo na vyplatenie dodatočnej zľavy z ceny, ak podľa povahy a okolnosti použitia nekalej obchodnej praktiky je dodatočná náprava možná, alebo
b) odstúpiť od zmluvy, ak bola použitá
1. agresívna obchodná praktika pri uzavretí zmluvy, alebo
2. nekalá obchodná praktika, bez použitia ktorej by spotrebiteľ zmluvu neuzavrel.
(8) Na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 7 písm. b) sa vzťahuje § 624 ods. 6 až 9 a § 852m Občianskeho zákonníka.
(9) Odsekom 7 nie je dotknutý § 49a Občianskeho zákonníka a právo spotrebiteľa na náhradu škody.
(10) Osoba alebo skupina osôb, ktorá zodpovedá za vytvorenie a zmenu kódexu správania alebo za kontrolu jeho dodržiavania tými, ktorí sa zaviazali kódex správania dodržiavať (ďalej len „tvorca kódexu správania“), môže vykonať kontrolu použitia nekalej obchodnej praktiky obchodníkom; tým nie je dotknutý prieskum obchodnej praktiky orgánom dohľadu alebo súdom.
(11) Odseky 1 až 10 a § 10 až 12 sa vzťahujú aj na osobu, ktorá pri obchodnej praktike koná v mene alebo na účet obchodníka.
1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo (§ 11 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v znení zákona č. 108/2024 Z. z) podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodník na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. V zmysle zákona 391/2015 Z. z., má právo využiť alternatívne riešenie sporu podľa § 11 a podať návrh podľa § 12 príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov. Odkaz na platformu alternatívneho riešenia sporov: SOI
2. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporou z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia:
Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, p. p. 29
827 99 Bratislava 27
https://www.https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd.
1. Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu (právnickej osobe) viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
6. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
7. Prílohou obchodných podmienok je vzorový reklamačný formulár, vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy, poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, informácie o doprave a informácie o spracúvaní osobných údajov, Zoznam obchodných praktík, ktoré sa vždy považujú za nekalé.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1.7.2024
cena
flexibilita
ústretovosť